Page content

article content

Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken!

Je weet het. De eerste indruk kun je maar één keer maken. En die eerste indruk is zeer belangrijk. Het bepaalt namelijk of iemand verder met je wilt. Mensen zitten wat dat betreft heel simpel in elkaar. Ze beslissen in enkele seconden wat ze van je vinden en vormen zich wederom binnen enkele seconden een beeld van je. Kom je sympathiek en aardig over dan heb je dus een goede eerste indruk gemaakt.

Voor de tijd van het internet deed je als verkoper of sales adviseur heel wat moeite om bij je nieuwe potentiële klant een eerste goede indruk te maken. De juiste kleding, een goede presentatie, een mooie glimlach en je houding. Alles voor een goede eerste indruk.

Nu we internet hebben en bijna elk bedrijf wel een website lijken we een beetje vergeten te zijn dat mensen niet zijn veranderd en nog steeds op hun eerste indruk af gaan of ze wel of niet met jou als bedrijf verder willen.

In de meeste gevallen is dus je website de eerste indruk die je kunt achterlaten bij jou potentiële klanten.
Eerste indruk van je website

Hoe zorg je ervoor dat je bezoekers op je website blijven?

In dit artikel geeft ik je 5 tips hoe je met je website een eerste goede indruk kunt maken.

Zorg dat je website er goed verzorgt en strak uitziet. Zorg voor een mooie opmaak, een overzichtelijke structuur en een lettertype wat fijn en prettig lezen is. Het moet direct duidelijk zijn voor de bezoekers dat ze op de juiste website zijn. Je voldoet aan hun verwachting van waar ze naar op zoek zijn.

Wees duidelijk in wat je te bieden hebt. Verplaats je in je bezoeker. Wat is zijn mogelijk probleem? Waarmee wil jij hem graag helpen? Omschrijf in gewoon eenvoudige taal wat je aan zijn probleem kunt doen. Welke oplossingen je hebt. En waarom jij de juiste persoon bent om zaken mee te gaan doen. Kortom zorg voor relevante content.

Gebruik recensies van je klanten. Zet deze op elke pagina waarop je een bepaalde dienst of product wilt verkopen. Of te wel op elke sales pagina. Het helpt enorm om een goede indruk te maken. Wanneer je recensies gebruikt van tevreden klanten. Dat geeft je nieuwe bezoekers vertrouwen.

Google buttonFacebook recensies button

 

 

Gebruik aantrekkelijke foto’s en leuke relevante filmpjes. Mensen zien graag beelden. Zeker als het om foto’s gaat die het resultaat weergeven van hetgeen jij te bieden hebt. Ook filmpjes doen het altijd heel goed. Sowieso hou je hiermee je bezoekers al langer op je website. Filmpjes geeft je een goede gelegenheid om je diensten of producten te promoten.

Zorg ervoor dat je bezoekers weten hoe ze snel met je in contact kunnen komen. Zorg voor Call to Action knoppen. Dat kan zijn dat als ze je website op een smartphone gebruiken je direct kunnen bellen met één klik op de knop. Een Call to Action kan ook zijn een klik naar een pagina waar ze hun gegevens kunnen achterlaten zodat je naderhand met hem of haar contact kunt opnemen.

Call to Action button voorbeeldCall to Action Button

Het is goed om een Call tot Action knop enkele keren op een pagina te laten voorkomen. Misschien al een keer halverwege de pagina. Wanneer je pagina is goed opgebouwd zullen er klanten zijn die niet de hele pagina lezen maar al eerder besloten hebben met jou in contact te willen komen. Aan het einde van de pagina zet je altijd een Call to Action knop.

Tot slot een kleine kanttekening:

Nu hebben deze tips geen enkele waarden wanneer je website niet gevonden wordt door Google. Of dat de website technisch slecht is. Bijvoorbeeld niet goed leesbaar op mobiel of heel langzaam.

In mijn artikel over de Keyword Checklist geef ik praktische tips die je direct kunt toepassen. Met deze tips zorg je ervoor dat je website voor Google relevant is. En daardoor zul je dus beter zichtbaar zijn in Google.

 

Laat hier gerust een reactie achter.

Comment Section

0 reacties op “Je krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken!

Plaats een reactie


*


Klik gerust eens door onze categorieën heen: